2016. augusztus 21., vasárnap

Eladó a lakásom! – Ingatlanhirdetések kritikus szemmel

Mielőtt a Home Staging- ről írnék, egy kis előzményismertetéssel kezdeném, hogy miért kezdett el érdekelni ez a téma.
Jó 4 éve rendszeres látogatója vagyok a különböző ingatlanhirdetési portáloknak, mivel én is keresem álmaim otthonát.  Még mielőtt bármit is hallottam volna a Home Staging-ről, (igaz szakmámból kifolyólag van némi rálátásom az ingatlan bizniszre) magamban morogtam, hogy lehet ilyen ingatlan hirdetéseket feltenni? Több dolog is zavart.

Most akkor mekkora?

Az egyik általános hiba, amit elkövetnek a hirdetők (tulajdonos vagy ingatlanközvetítő), hogy pontatlan adatokat adnak meg a hirdetésekben. Ez anélkül is feltűnt, hogy ismerném az ingatlant, hiszen az egyik hirdetésben az szerepel, hogy 150 nm az épület, 1500 nm telekkel, a másik hirdetésben ugyan az az ingatlan már 180 nm-ről ír, egy 1650 nm-es telekkel.  Az eltérő árakról nem is beszélve. Ez vonzó lehet bárki számára? Szerintem nem.

A másik dolog, ami nyomot hagyott bennem a ház, lakás rossz képének mutatása. Konkrét példáim:

Szegény WC

Egy viszonylag új építésű ingatlan hirdetésében láttam a következő képet. A fürdőszobában a wc-re egy cetli volt ragasztva a következő felirattal „Nem működik”. Ez az ingatlan legalább 3 évig hirdetve volt, és ez az ominózus kép végig ott csúfoskodott. Gondolom időközben működőképessé vált az a szegény wc, de valamiért nem tartották fontosnak új képet készíteni róla. Bár én ezt a cetlit már eleve nem fotóztam volna le.

Hegyekben a mosatlan

A többi olyan fotó, ami szerintem és a Home Staging szerint sem való az ingatlan hirdetésekbe, azok a képek, melyeken az elsődleges, ami feltűnik, az a rendetlenség és a kosz. Nem egyszer láttam olyan konyhát, melyben a mosatlan hegyekben hevert. A fürdőszobában a szárítón a melltartó vagy az alsónadrág lógott. A ház falához bontott ablakok voltak támasztva, derékig ért a gaz a kertben és még sorolhatnám.
Hasonló témában olvastam olyan kommenteket is, hogy mit érdekel minket a kosz, majd az új tulajdonos kitakarít. Aki a kosz és káosz mögött látja a lehetőséget, annak szerencséje van, mert az emberek azon kevés százalékához tartozik, akik lelki szemeik előtt már látják a saját berendezett otthonukat, de többség nem rendelkezik ezzel a képességgel. A későbbiekben még konkrétabban írok erről a témáról.

Találkoztam ellenpéldákkal is, amikor felfigyeltem egy ingatlanra, hogy ez valami más. Ezek a képek úgy néznek ki, mintha egy magazinba fotózták volna őket - De szuper lakás- Ez volt az első benyomásom.

A negatív minták, és a magazinfotós képek láttán jutottam el oda, hogy a hirdetések többségével valami nincs rendben, és hogy más út is vezet az ingatlan eladáshoz!

Ha még több lakberendezési ötlettel szeretnétek találkozni, akkor kövessetek a facebook-on is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése