Mielőtt a
Home Staging- ről írnék, egy kis előzményismertetéssel kezdeném, hogy miért
kezdett el érdekelni ez a téma.
Jó 4 éve
rendszeres látogatója vagyok a különböző ingatlanhirdetési portáloknak, mivel
én is keresem álmaim otthonát. Még
mielőtt bármit is hallottam volna a Home Staging-ről, (igaz szakmámból
kifolyólag van némi rálátásom az ingatlan bizniszre) magamban morogtam, hogy
lehet ilyen ingatlan hirdetéseket feltenni? Több dolog is zavart.
Most akkor mekkora?
Az egyik
általános hiba, amit elkövetnek a hirdetők (tulajdonos vagy ingatlanközvetítő),
hogy pontatlan adatokat adnak meg a hirdetésekben. Ez anélkül is feltűnt, hogy
ismerném az ingatlant, hiszen az egyik hirdetésben az szerepel, hogy 150 nm az
épület, 1500 nm telekkel, a másik hirdetésben ugyan az az ingatlan már 180
nm-ről ír, egy 1650 nm-es telekkel. Az
eltérő árakról nem is beszélve. Ez vonzó lehet bárki számára? Szerintem nem.
A másik dolog,
ami nyomot hagyott bennem a ház, lakás rossz képének mutatása. Konkrét példáim:
Szegény WC
Egy
viszonylag új építésű ingatlan hirdetésében láttam a következő képet. A
fürdőszobában a wc-re egy cetli volt ragasztva a következő felirattal „Nem
működik”. Ez az ingatlan legalább 3 évig hirdetve volt, és ez az ominózus kép
végig ott csúfoskodott. Gondolom időközben működőképessé vált az a szegény wc,
de valamiért nem tartották fontosnak új képet készíteni róla. Bár én ezt a
cetlit már eleve nem fotóztam volna le.
Hegyekben a mosatlan
A többi
olyan fotó, ami szerintem és a Home Staging szerint sem való az ingatlan
hirdetésekbe, azok a képek, melyeken az elsődleges, ami feltűnik, az a
rendetlenség és a kosz. Nem egyszer láttam olyan konyhát, melyben a mosatlan
hegyekben hevert. A fürdőszobában a szárítón a melltartó vagy az alsónadrág
lógott. A ház falához bontott ablakok voltak támasztva, derékig ért a gaz a
kertben és még sorolhatnám.
Hasonló
témában olvastam olyan kommenteket is, hogy mit érdekel minket a kosz, majd az
új tulajdonos kitakarít. Aki a kosz és káosz mögött látja a lehetőséget, annak
szerencséje van, mert az emberek azon kevés százalékához tartozik, akik lelki
szemeik előtt már látják a saját berendezett otthonukat, de többség nem
rendelkezik ezzel a képességgel. A későbbiekben még konkrétabban írok erről a
témáról.
Találkoztam
ellenpéldákkal is, amikor felfigyeltem egy ingatlanra, hogy ez valami más. Ezek
a képek úgy néznek ki, mintha egy magazinba fotózták volna őket - De szuper
lakás- Ez volt az első benyomásom.
A negatív
minták, és a magazinfotós képek láttán jutottam el oda, hogy a hirdetések
többségével valami nincs rendben, és hogy más út is vezet az ingatlan eladáshoz!
Ha még több lakberendezési ötlettel szeretnétek találkozni, akkor kövessetek a facebook-on is.
Ha még több lakberendezési ötlettel szeretnétek találkozni, akkor kövessetek a facebook-on is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése