Nem sok időm
van tévét nézni a két kis gyerkőcöm miatt, de még az első terhességem előtt és
alatt még volt valamennyi.
Olyan csatornákon „lógtam”, melyeken külföldi lakberendezési vagy ingatlannal foglalkozó műsorok mennek, ezek többnyire valóságshow-k (varietié). Több kedvencem is lett közülük, például az „Álomotthon” és a „Venni vagy nem venni” az Ikrekkel (Jonathan és Drew Scott) vagy az „Eladhatatlanok”
Álomotthon
Olyan csatornákon „lógtam”, melyeken külföldi lakberendezési vagy ingatlannal foglalkozó műsorok mennek, ezek többnyire valóságshow-k (varietié). Több kedvencem is lett közülük, például az „Álomotthon” és a „Venni vagy nem venni” az Ikrekkel (Jonathan és Drew Scott) vagy az „Eladhatatlanok”
Álomotthon
Az „Álomotthon”-ban
láttam először azt, hogy ha már egy hónapja a piacon van egy ingatlan, akkor az
már soknak számít, így van esély alkudni. Na ezen jókat nevettünk a párommal,
hogy ezek miről beszélnek? Nálunk hónapokig, sőt évekig hirdetik az
ingatlanokat. Biztos kiakadnának az ikrek, ha Magyarországon ingatlanoznának.
Na de, hogy is működik ez náluk?
Na de, hogy is működik ez náluk?
A „Venni
vagy nem venni” című műsorban pároknak segítenek a meglévő házukat jó áron eladni
és egy új otthont keresni. A Scott
testvérek meggyőzik a tulajdonosokat, hogy az eladni kívánt ingatlant készítsék
fel az eladásra, jelen esetben költsenek rá egy adott összeget, mert a
ráfordított összeg többszörösen megtérül az eladásnál.
De ami a legfontosabb, hogy ezáltal hamar el tudják adni az ingatlant.
De ami a legfontosabb, hogy ezáltal hamar el tudják adni az ingatlant.
- Persze most biztos jönnének a megszokott
kérdések, hogy „Miből költsek az ingatlanra?”, meg, hogy „Miért költenék rá,
hiszen el akarom adni, majd az új tulajdonos a saját ízlése szerint alakítja”.
Ezek jogos kérdésnek látszanak, ezt a témát is ki fogom vesézni.
Szóval a
végeredmény az lesz, hogy a meglévő házuk úgy néz ki, mint egy lakberendezési
magazinban lévő otthon, és persze hamar ajánlatot is tesznek rá, és valóban
megtérül a ráfordított összeg. ( Persze ez „csak” egy műsor, de higgyétek el, a
valóságban is így van)
A másik
műsor, az „Eladhatatlanok” (itt találkoztam először a Home Staging
kifejezéssel) pedig konkrétan arról szól, hogy a régóta hirdetett ingatlanokat
megvizsgálják, hogy vajon miért nem sikerül eladni.
Ezekről a lakásokról az első benyomás szinte mindig ugyan az: lehangolóak, túlzsúfoltak, és a dizájnt illetően idejét múltak. Aztán jönnek a mentő ötletek a szakértőktől, és akár egészen kicsi ráfordítással is piacképes ingatlant varázsolnak belőlük. A titok pedig az, hogy megmutatják a vevőknek a lakásban rejlő lehetőségeket, hogy az ingatlanba belépve el tudja képzelni, hogy ez lesz az ő új otthona.
Home Staging
Ezekről a lakásokról az első benyomás szinte mindig ugyan az: lehangolóak, túlzsúfoltak, és a dizájnt illetően idejét múltak. Aztán jönnek a mentő ötletek a szakértőktől, és akár egészen kicsi ráfordítással is piacképes ingatlant varázsolnak belőlük. A titok pedig az, hogy megmutatják a vevőknek a lakásban rejlő lehetőségeket, hogy az ingatlanba belépve el tudja képzelni, hogy ez lesz az ő új otthona.
Home Staging
Már
említettem, hogy ebben a műsorban hallottam először a Home Staging-ről. Rá is
kerestem az interneten (ennek már két éve), hogy mi lehet ez pontosan, és láss
csodát kis hazánkban is vannak Home Staging szakértők. Igaz még akkor talán
gyerek cipőben járt a dolog, de mára már egyre elterjedtebb, és persze a
lényeg, hogy működik nálunk is!
A számomra leghitelesebb ilyen szakértő oldalán meg is
találtam annak az ingatlannak a képeit, amire anno felfigyeltem (az előző
bejegyzésben leírt „magazinfotós” képek Itt). Itt érett meg bennem a gondolat, hogy
ezzel érdemes foglalkozni, mert én magam is elcsábultam a képek láttán, és mint
kiderült ez egy tudatos
ingatlanfelkészítés volt eladásra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése